Five [2011]



            Printre ultimele filme pe care le-am văzut se numără şi unul la care m-am uitat doar ca să treacă timpul, dacă stau să mă gândesc bine. Cu alte cuvinte, e genul de film care intră în categoria „DE CE NU ?”, pentru că nu e slab sau prost de-a binelea, dar nici nu ratezi vreun adevăr profund axiomatic dacă alegi să faci altceva în cele 87 de minute cât ţine. Ce-i drept, sunt şi câteva aspecte pozitive, aşa că, în cele din urmă, o să-l recomand, cu menţiunea că publicul-ţintă e foarte bine delimitat. Dar ca să nu mai lungesc vorba degeaba, o să vorbesc azi despre „Five”.


            Până să trec la cast, o mică divagaţie: filmul ăsta intră în categoria „film-antologie”, adicătelea e o combinaţie de mai multe scurt-metraje pe o temă comună. Am făcut paranteza asta ca explicaţie pentru numărul relativ mare de actori cunoscuţi, printre care şi Patricia Clarkson (două exemple aleatorii: „Shutter Island” şi „Friends with Benefits”), Rosario Dawson (eu am văzut-o în „Alexander” şi, mai recent, în „Unstoppable”), Lyndsy Fonseca („Kick-Ass” şi „How I Met Your Mother”), Jeanne Tripplehorn („Criminal Minds” – foarte bun serialul), Ginnifer Goodwin (eu o ştiu din „He’s Just Not That Into You” şi „Walk the Line”), Jennifer Morrison (doctor Cameron din „House M.D.”) şi Josh Holloway („Lost” şi „Mission: Impossible – Ghost Protocol”).

            Bun. Din câte puteţi să observaţi, am dat ca exemplu doar un actor bărbat şi nu pentru că ar fi singurul din film, ci pentru că e cel mai cunoscut. Dar, ţineţi minte când am zis că publicul-ţintă e foarte precis delimitat? Ei bine, asta ne aduce la povestea propriu-zisă a celor cinci filmuleţe (de aici şi titlul filmului): este vorba de lupta împotriva cancerului la sân, iar cele cinci fragmente componente sunt axate fiecare pe câte un caz aparte. Nu cred că are sens să intru în mai multe detalii. Cert e că povestioarele au legătură între ele, ceea ce mie mi se pare o idee bună, pentru că, altfel, ar fi părut că sunt doar cinci scurtmetraje aduse laolaltă doar de dragul de a se obţine un lungmetraj.

            Deci, avem povestea unei fetiţe care îşi pierde mama din cauza cancerului la sân, apoi trei cazuri separate, despre care aflăm că medicul oncolog care le tratează este chiar fetiţa respectivă ajunsă acum adult, iar a cincea poveste e chiar a doctoriţei (logic, de altfel: cancerul e ereditar). Poveştile sunt diferite una de alta atât din punct de vedere al atitudinii pacientelor, cât şi în ceea ce priveşte abordarea regizorilor (avem şi nume mari la categoria asta, printre care Jennifer Aniston, Alicia Keys şi Demi Moore). Se vede clar diferenţa de stil, însă nu este obositoare şi niciun filmuleţ nu face notă discordantă cu povestea ca ansamblu. Deci, pentru un film relativ lejer, care nu te răscoleşte pe dinăuntru, dar care nici nu te lasă indiferent la final, „Five” merită, aşa că, DE CE NU ? :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.4
Notă personală: 6.6
Plot: Ştiu că aici e vorba de un puternic mesaj social şi că nu toate filmele care încearcă să transmită ceva lumii întregi au şi succes, însă eu aş zice că filmul ăsta nu e chiar un rateu. Ambalajul e plăcut, cele cinci poveşti au consistenţă şi sunt perfect conectate la povestea de fond, iar filmul per ansamblu nu e deloc lacrimogen şi trist, aşa cum te-ai putea aştepta, ci inspiră putere şi poftă de viaţă.
Titlu: Poate că nu e prea inspirat să numeşti titlul după numărul de mini-filme care îl compun, însă ce mi-a plăcut tare mult e că fiecare dintre aceste povestioare poartă numele femeii în jurul căreia se învârte povestea: Charlotte, Mia, Cheyanne, Lili, Pearl.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu