The Girl [2012]



              După o absenţă relativ semnificativă revin cu un film destul de interesant, zic eu, atât din punct de vedere al subiectului abordat, cât şi în ceea ce priveşte punerea lui în scenă, dacă mi se permite exprimarea. Din nefericire, nota de pe IMDb nu prea reflectă valoarea lui adevărată, sau poate că am eu alt fel de gusturi sau o scară a valorilor cu totul deosebită de a celorlalţi oameni. În fine, divaghez. Filmul despre care o să vorbesc azi e o dramă în adevăratul sens al cuvântului şi se numeşte „The Girl”.


            Paragraful dedicat, ca întotdeauna, cast-ului o să fie puţin mai scurt de data asta pentru că numărul de personaje e destul de mic. Rolul principal e jucat de Abbie Cornish (pe care eu o ştiu din „Limitless” şi „Sucker Punch” şi care va juca în remake-ul din 2014 al clasicului „RoboCop”), ei alăturându-i-se Will Patton (pe el îl ştiu din „Gone in Sixty Seconds” şi din serialul relativ nou „Falling Skies”) şi Maritza Santiago Hernandez (în rolul fetiţei la care face referire titlul, filmul ăsta fiind primul ei rol).

            Cât despre poveste, al cărui subiect am menţionat deja că mi s-a părut extrem de interesant… Ei bine, acţiunea se petrece în Texas şi se învârte în jurul imigraţiei ilegale dinspre Mexic. Abbie Cornish joacă rolul unei mame (Ashley) al cărui băieţel i-a fost luat de către serviciile sociale şi care încearcă din răsputeri să-l recupereze. În încercarea de a face rost de bani şi urmând exemplul tatălui ei, care transportă în mod ilegal mexicani cu camionul, ea promite unui grup de imigranţi că îi va ajuta să ajungă în S.U.A., cu condiţia ca ei să traverseze singuri Rio Grande. Din nefericire, sunt prinşi de către poliţia de frontieră, majoritatea se îneacă, iar printre puţinii supravieţuitori se află şi o fetiţă (rămasă orfană, evident), pe care Ashley nu poate, pur şi simplu, s-o lase de izbelişte.

            Restul filmului are în prim-plan dinamica relaţiei dintre cele două, relaţie născută ad-hoc şi fără voia vreuneia din ele şi, în ciuda faptului că e încadrat la categoria dramă, are, totuşi, un final oarecum fericit. Pe mine, personal, m-a impresionat enorm de mult faptul că majoritatea conversaţiilor au loc în spaniolă, ceea ce e şi normal, de altfel, dat fiind că şi majoritatea acţiunii se petrece de partea cealaltă a graniţei. Cu toate astea, e fascinant să auzi un vorbitor nativ de limba engleză trecând cu mare uşurinţă de la accentul texan la o altă limbă. În plus, deşi filmul e oarecum static şi nu abundă de prea mult dialog, te ţine, totuşi, captivat, pentru că plot-ul are o notă de imprevizibilitate, dată de indecizia lui Ashley cu privire la ce e corect şi ce nu. Cred că am zis destul, iar în ceea ce priveşte recomandarea de final, DE CE NU? :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 5.4
Notă personală: 6.0
Plot: Mi s-a părut interesant subiectul, deşi filme cu şi despre imigranţi am mai văzut. Cu toate astea, felul în care regizorul David Riker a ales să prezinte povestea tristă a celor care caută o viaţă mai bună dincolo de Rio Grande e unul cu totul aparte şi zic eu că reuşeşte cu adevărat să sensibilizeze telespectatorii.
Cast: O bilă albă pentru Maritza Santiago Hernandez, mai ales că e primul rol şi l-a jucat aproape impecabil şi o bilă albă un pic mai mare pentru Abbie Cornish, atât pentru uşurinţa cu care i se citesc toate trăirile pe chip, cât şi pentru uşurinţa cu care a oscilat între engleză şi spaniolă, uneori chiar în cadrul aceleiaşi conversaţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu