Meet Joe Black [1998]



            Mai am două filme despre care vreau să vorbesc şi ajung la zi; din nefericire, niciunul din ele nu e nou, dar ambele merită văzute, mai ales cel despre care o să vorbesc azi, un film destul de îndrăzneţ ca idee, dar uşor de digerat din punct de vedere al abordării. În plus, de notat că regizorul (un anume Martin Brest de care recunosc că n-am mai auzit până acum) este responsabil şi de alte filme de succes cum ar fi „Scent of a Woman” sau „Midnight Run” (deşi tot lui îi aparţine eşecul care se numeşte „Gigli”). În fine, azi despre „Meet Joe Black”.


            În ceea ce priveşte cast-ul, avem două capete de afiş în persoanele lui (Sir) Anthony Hopkins (despre care tocmai am vorbit când am prezentat „Red 2”), respectiv Brad Pitt (nu cred că mai e nevoie de vreo adăugare), cărora li se alătură alte nume mai puţin cunoscute, printre care Jake Weber (pe care l-am adorat în rolul lui Joe Dubois din serialul „Medium”, în care a jucat alături de Patricia Arquette),  Claire Forlani (pe ea o ştiu tot dintr-un serial, „CSI: NY”) , Marcia Gay Harden (pe ea nu mi-o aduc aminte de nicăieri, dar ştiu că a jucat în „Mona Lisa Smile”, de exemplu) şi Jeffrey Tambor (l-am văzut în seria „The Hangover” şi l-am auzit în „Tangled”).

            Povestea filmului e una deosebită, deşi nu cred că e 100% originală. Ideea principală e că Moartea îşi doreşte la un moment dat să înţeleagă şi să experimenteze tot ceea ce experimentează rasa umană şi îl alege drept ghid pe William Parrish, magnat mass-media aflat pe ultima sută de metri de viaţă (cam dură exprimarea, ştiu). Evident, Moartea nu poate apărea în forma ei naturală (nici nu aflăm până la final care e), aşa că ia forma unui tânăr (da, Brad Pitt),  îşi asumă un nume fals, Joe Black şi ajunge să aibă o idilă cu fiica lui William, aflând, astfel, şi ce înseamnă dragostea. Din fericire, scenariul e mai complex decât am lăsat eu să se înţeleagă, ceea ce e un lucru bun, dat fiind că filmul e destul de lung, mai ales pentru perioada în care a apărut – 178 de minute.

            Deşi există un singur fir narativ (cu mici ramificaţii, ce-i drept), plot-ul compensează prin faptul că nu poate fi anticipat şi că reprezintă un melanj de teme, cum ar fi dragostea, familia sau lumea afacerilor şi motive esenţiale, printre care acceptarea destinului, asumarea deciziilor, nevoia de a-i proteja pe cei dragi şi reflecţii cu privire la viaţă şi moarte. În plus, finalul e cu totul imprevizibil dintr-un anumit punct de vedere şi explică într-un mod subtil nişte detalii care apar la începutul filmului, dar pe care aţi putea fi tentaţi să nu le luaţi în seamă. Oricum, pentru idee, pentru abordare, pentru punere în scenă şi mai ales pentru rolurile făcute de Anthony Hopkins şi Brad Pitt, filmul e neapărat DE VĂZUT !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 7.0
Notă personală: 7.2
Cast: Brad Pitt e un actor foarte, foarte bun, pe care mie îmi face plăcere să-l văd indiferent de filmul în care joacă, însă Anthony Hopkins e deja magistral şi, deşi rolul ăsta nu îi exploatează talentul la capacitate maximă, se văd, totuşi, profesionalismul şi măiestria celui care a devenit actor din pasiune, şi nu din lipsă de alternative.
Coloană sonoră: Probabil una din cele mai potrivite cu povestea filmului pe care îl acompaniază; lăsând la o parte faptul că de-a lungul celor două ore şi jumătate auzi melodii instrumentale atât de emoţionante de simţi că te sfâşie pe dinăuntru (ceea ce nu-i un lucru rău, să ştiţi), aparţinând unor artişti de renume precum Irving Berlin, George Gershwin sau Cole Porter, avem şi apogeul melodiilor de jale (care, repet, merge de minune pe filmul ăsta), şi anume „Over the Rainbow” a lui Israel Kamakawiwo’ole.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu