Aşa cum am menţionat data trecută, azi o
să vorbesc tot despre un film mai vechi, mai exact din 1996. Cu toate astea, să
ştiţi că e un film bun, pe care eu l-am urmărit cu plăcere în ciuda celor 114
minute, destul de multe pentru perioada în care a apărut. Ce mi-a plăcut cel
mai mult a fost felul în care subiectul filmului a fost abordat de către
regizor (Donald
Petrie, care a regizat, printre altele, şi „Miss Congeniality” şi „How to Lose a Guy in 10 Days”),
cu umor, ironie, sarcasm şi suficient cinism încât să te facă să empatizezi cu
personajul principal şi să îi justifici acţiunile, indiferent cât de neortodoxe
ar fi ele. Deci, azi despre „The Associate”.
Să discutăm puţin despre cast. În rolul principal se află Whoopi Goldberg
(pe care eu am mai văzut-o în n filme,
dintre care cel mai cunoscut e, probabil, „The Color Purple” şi despre
care ştiu că a jucat în serialul „Star
Trek: The Next Generation”), ei alăturându-i-se Dianne Wiest („Edward Scissorhands” sau „I Am Sam”), Eli Wallach (l-am
văzut în „The
Holiday”, de exemplu) şi Lainie Kazan
(serialul „Desperate Housewives”,
printre altele).
Bun. Deşi filmul nu abundă de actori
renumiţi, singura figură faimoasă fiind Whoopi Goldberg, acest lucru e
compensat din plin de subiect, destul de controversat pentru vremea lui, aş
zice eu; în fond, traducerea în română a titlului este „Războiul sexelor pe
Wall Street”. Mă gândesc că v-aţi făcut o idee vagă cam despre ce ar fi vorba
în film. Avem una bucată broker de investiţii, Laurel Ayres (interpretată de
Whoopi Goldberg) care, din nefericire, e femeie şi spun din nefericire pentru
că, în ciuda experienţei şi a faptului că e mai mult decât capabilă să-şi facă
treaba în mod adecvat, nu reuşeşte să fie promovată în postul de vicepreşedinte
tocmai pentru că e femeie.
Supărată peste măsură, decide să-şi
deschidă propria firmă de consultanţă, dar se loveşte de aceleaşi prejudecăţi,
aşa că ajunge să inventeze un partener de sex masculin, ceea ce îi deschide
multe uşi şi dovedeşte că, într-adevăr, lumea afacerilor aparţine mai degrabă
bărbaţilor decât femeilor (nu uitaţi că suntem în anul 1996!). Lucrurile se
complică în momentul în care clienţii cer să-l cunoască pe acest partener
misterios, iar povestea devine din ce în ce mai amuzantă pe măsură ce urmărim
jocurile de interese şi lucrurile pe care protagonista e în stare să le facă
pentru a salva aparenţele. Pe mine m-a impresionat plăcut umorul de tip vechi,
cu glume finuţe şi subtile, cu dialoguri inteligente şi cu situaţii poate uşor
neverosimile, dar amuzante. Cu alte cuvinte, dacă nu vă deranjează că filmul nu
e ultima apariţie din cinema-uri, DE CE NU? :)
OBSERVAŢII
Notă IMDb: 5.7
Notă personală: 6.4
Plot: Spre deosebire de multe altele, filmul ăsta chiar are un subiect serios
(deşi poate mai puţin actual în 2013 decât în 1996), însă felul în care povestea
e pusă în scenă îl face să fie uşor de digerat şi smulge inevitabil zâmbete din
partea telespectatorilor. În plus, finalul e imprevizibil, chiar dacă e uşor de
anticipat ce se va întâmpla, iar modul în care toate personajele secundare se
întâlnesc într-o (pen)ultimă scenă face ca filmul să aibă o încheiere clară şi
concretă.
Cast: Whoopi Goldberg frapează prin naturaleţe şi prin atitudinea degajată, mai
ales că rolul îi cere şi câteva scene în care trebuie să se deghizeze în mascul
feroce; în plus, uşurinţa cu care se transpune în orice rol e o bilă albă.
Coloană sonoră: Foarte, foarte variată, ceea ce pentru mine
reprezintă întotdeauna un plus; avem de toate, de la Mozart la Salt-N-Pepa şi de la Dusty Springfield
la Commodores.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu