Love and Dance [2009]


(Kochaj i tancz)


 
            Se pare că azi, 2 august, reuşesc, într-un final, să vorbesc despre filmul care încheie triada pe care am menţionat-o acum câteva săptămâni bune, dacă nu mă înşel. Ei bine, filmul care face subiectul recenziei de azi e un film polonez uşurel şi destul de amuzant, genul de film pe care îl prinzi la teve pe vreun post specializat în difuzarea exclusivă de producţii cinematografice şi la care te uiţi în lipsă de altceva mai bun. Oricum, vizionarea lui nu e chiar pierdere de vreme (şi că tot suntem aici, părerea mea e că nota de pe IMDb e prea mică), deşi nici nu pot spune că e un must. În fine, vorbim azi despre „Love and Dance” (pe numele lui original, „Kochaj i tancz”).


            Aşa cum bine scria cineva într-un review postat pe IMDb, e îmbucurător să vezi filme central- şi est-europene cu alt fel de subiecte decât cele standard tratând Primul sau cel de-al Doilea Război Mondial sau regimurile comuniste ce le-au urmat. Mă rog, o să ajungem şi la tema filmului, dar nu înainte de a trece puţin şi prin cast. O să menţionez protagoniştii, şi anume Mateusz Damiecki (pe el nu l-am mai văzut nicăieri; ce-i drept, nu ştiu dacă am văzut prea multe filme poloneze, iar singurul care îmi vine acum în minte e „Katyn” – apropo, genial filmul!), Izabella Miko (deşi nu mi-o amintesc, a jucat în „Coyote Ugly” şi „Clash of the Titans”) şi Jacek Koman (l-am văzut în „Moulin Rouge!” şi în „Australia” şi a mai jucat şi în alte filme de referinţă, gen „Children of Men”).

            În ceea ce priveşte povestea, pot să vă spun de la început că filmul e un fel de „Step Up” (primul din serie), deşi nu din toate punctele de vedere. Avem, ce-i drept, ideea cu băiatul sărac talentat la dans, însă acesta, pe nume Wojtek, nu ajunge să frecventeze o şcoală faimoasă de dans, ci să ia cursuri de la un maestru revenit în Polonia în vederea câştigării concursului naţional pe perechi şi participării ulterioare la cel internaţional. Pe lângă asta, avem şi idila, deşi şi aici ideea e alta, în sensul că ea nu e mare dansatoare, ci ziaristă şi urmează să scrie un material despre ce se întâmplă în timpul cursurilor, precum şi despre maestru în sine şi revenirea lui în Polonia.

            Povestea nu se opreşte aici, dar dacă spun eu mai multe, stric bunătate de scenariu care şi aşa nu e el prea complex sau axat pe teme prea profunde. Oricum, filmul e vivace, alert pe alocuri, presărat cu scene amuzante menite să descreţească frunţi şi să ridice colţuri de guri şi cu o intrigă promiţătoare. Dacă „Step Up” se bazează strict pe tema dansului (şi o exploatează cu nesimţire, aş cam zice eu), „Love and Dance” e multifaţetat, abordând şi chestiuni mai serioase legate de dragoste, familie, angajamente, regrete şi remuşcări. La asta se adaugă o serie de cadre prin care este prezentată Varşovia (şi care întregesc atmosfera, evident) şi o coloană sonoră care te binedispune, aşa că, DE CE NU ? :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 4.8
Notă personală: 5.5
Cast: Mi-a plăcut faptul că toţi actorii au fost foarte naturali indiferent de cadru (că a fost vorba de o plimbare cu bicicleta sau de o scenă de tango), iar o bilă albă se duce la Jacek Koman pentru aerul grav, sobru şi distins pe care l-a insuflat personajului său.
Plot: Revin la „Step Up” pentru că, la prima vedere, asemănarea e izbitoare, însă această „primă vedere” e şi una superficială, pentru că scenariul are mai multe straturi şi se axează pe mai multe personaje, nu doar pe cei trei protagonişti pe care i-am menţionat eu când am vorbit despre cast. Per ansamblu, e o combinaţie reuşită, aş zice eu, între scenele de dans şi idila proaspăt înfiripată, pe fondul necesităţii luării unor decizii şi acceptării unor alegeri, fie ele vechi sau noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu