ParaNorman [2012]



           Undeva pe la jumătatea anului trecut mi-am făcut o listă specială cu filme de văzut care includea, de fapt, doar animaţii şi printre ele se afla una pe care recunosc că nu am avut prea mare tragere de inimă s-o văd, în mare parte datorită graficii diferite, în sensul că personajele chiar sunt desenate altfel pentru a li se scoate în evidenţă o anumită trăsătură. Oricum, deşi nu pot spune că m-a dat pe spate filmul, nici nu pot spune că m-a dezamăgit, aşa că, până la urmă, îl recomand. Mă refer la „ParaNorman”.


            În film e vorba despre un băieţel care poate vedea şi comunica cu morţii şi care ajunge să fie nevoit să îşi salveze oraşul de un blestem vechi de 300 de ani şi să învingă vrăjitoarea malefică ce refuză să treacă pe tărâmul celălalt. Numai că lucrurile nu stau chiar aşa pentru că, aparent, în momentul zero au avut loc o serie de neînţelegeri, astfel că, în final, totul se termină cu bine. În rest, în film avem de toate, şi clişee, şi elemente originale, şi glume cu adevărat bune, şi replici spirituale, şi suspans, şi răsturnări de situaţie şi aşa mai departe (prea multe „şi”-uri, ştiu).

            Nu pot să vorbesc despre un cast propriu-zis, dat fiind că actorii îşi împrumută doar vocile, însă oricum nu e vorba de iluştri anonimi. Protagonistul, băieţelul pe nume Norman pe care toată lumea îl consideră un ciudat are vocea lui Kodi Smit-McPhee (eu l-am văzut alături de Viggo Mortensen în „The Road” şi n-a jucat rău deloc). Îi mai avem pe Christopher Mintz-Plasse care, deşi are deseori rol de tocilar este bully în animaţia asta, precum şi alte nume gen Casey Affleck, Leslie Mann sau John Goodman. Personal, am fost foarte impresionată de Anna Kendrick (care a şi fost nominalizată la Oscar pentru performanţa din „Up in the Air”). Îmi imaginez că e destul de greu să redai personalitatea unui personaj animat doar prin intermediul vocii, însă ei i-a ieşit foarte bine şi nu raportat doar la restul personajelor din filmul ăsta, ci în general.

            Oricum, pentru un film regizat de cineva care a fost implicat în producţia altor două filme cu un registru asemănător (omul în cauză se numeşte Chris Butler, iar filmele despre care vorbesc sunt „Coraline” şi „Corpse Bride”), nu mă aşteptam la o notă mai mică de 7. Povestea e interesantă, finalul e de nota 10, umorul e de bun gust şi autentic, iar toate astea sunt argumente pro vizionare. Deci, DE VĂZUT !! :)


OBSERVAŢII

Notă IMDb: 7.1
Notă personală: 7.6
Cast: Repet, Anna Kendrick mi-a plăcut tare mult, mai ales că a jucat un rol ingrat, cel de soră mai mare, superficială, arogantă şi iritată de fratele ei, atitudine pe care a redat-o la perfecţie numai din ton şi dicţie. 10+ pentru ea !!
Plot: Nu e original. Nici n-are cum, poveşti cu fantome şi zombie şi blesteme care trebuie desfăcute s-au tot spus până acum, numai că povestea asta are şi câteva elemente diferite şi deosebite, iar umorul te face să nu mai ţii cont că nu ţi se spun prea multe lucruri noi.
Imagine: În ton cu celelalte două animaţii menţionate mai devreme, şi filmul ăsta e relativ sumbru ca imagine şi cu o nuanţă permanent verzuie. Ca să nu mai zic că absolut nici un personaj nu este desenat… frumos, ca să zic aşa, dar până şi caricaturizarea lor nu face decât să amplifice umorul pe care l-am tot menţionat până acum.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu