Jeff, Who Lives at Home [2011]



            
            Aseară am văzut pe Cinemax un film tare drăguţ, cu un plot uşurel, dar captivant în acelaşi timp şi cu o distribuţie foarte bine aleasă, astfel încât să te ţină lipit de ecran (azi sunt metaforică, ştiu) de la minutul 1 până la minutul 83. Mai mult, e o combinaţie între dramă şi comedie, însă nu e deloc lacrimogen şi nici nu te sfâşie pe cord, ci doar te face să empatizezi cu personajele şi să-ţi fie milă de fiecare în parte, aşa că eu, fiinţă sensibilă ce sunt, îl recomand mai ales celor cărora le plac filmele cu subiecte inspirate din viaţă şi din realitatea de zi cu zi. Deci, o să vorbesc azi despre „Jeff, Who Lives at Home”.


            O să încep, ca de obicei, cu cast-ul, compus, aşa cum am mai zis, din puţine nume, dar relativ bune. Deci, îi avem pe Jason Segel (pe care eu l-am văzut în multe alte filme în afară de serialul „How I Met Your Mother”, cum ar fi „I Love You, Man” sau „Bad Teacher”), Ed Helms (pe care nu ştiam de unde să-l iau şi mi-am dat seama după vreo 15 minute că l-am văzut în „The Hangover”, toată seria), Judy Greer (multe seriale, cum ar fi „Arrested Development” sau „Two and a Half Men”, dar şi filme gen „The Descendants” sau „Love & Other Drugs”) şi Susan Sarandon (nu cred că are sens să dau vreun exemplu, dar o să menţionez, totuşi, „Peacock”).

            Şi acum să vedem povestea. Cum am zis şi la început, plot-ul nu e unul foarte complex şi nici nu pare să aibă cap şi coadă; pare, mai degrabă, un pasaj din viaţă, o relatare a unor evenimente total aleatorii care au loc într-o singură zi, dar care, culmea, ajung să se „lege” la final şi să creeze un final dramatic, dar până la urmă, fericit. Personajul principal, interpretat impecabil de Jason Segel, este un bărbat de 30 de ani care încă locuieşte în subsolul casei mamei lui şi care n-are nici cea mai vagă idee ce ar trebui să facă cu propria viaţă. Mai mult, obsedat de filmul „Signs” (dacă nu l-aţi văzut, trebuie neapărat să-l vedeţi!), e convins că, în viaţă, totul ţine de semne şi decide într-una din zile să le urmărească, sigur că îşi va afla în acest fel destinul.

            Poate că descrierea scurtă pe care tocmai am făcut-o şi-ar avea locul mai degrabă într-un basm, dar să ştiţi că filmul e mult mai complex decât am lăsat eu să se înţeleagă. În primul rând, umorul este absolut genial şi spumos, subtil pe alocuri, dar destul de „direct” încât chiar să stârnească hohote de râs şi nu doar zâmbete apatice. În al doilea rând, structura filmului e deosebită, în sensul că avem mai multe fire narative care converg, spre final, către acelaşi punct (nu doar metaforic, ci şi spaţial), deşi îţi este aproape imposibil să anticipezi asta. Şi în al treilea rând, seria de peripeţii prin care trece protagonistul, mai întâi de unul singur şi apoi împreună cu fratele său (jucat magistral de Ed Helms, al cărui potenţial eu recunosc că nu prea l-am văzut exploatat la maxim în franciza „The Hangover”), e atât de bine gândită şi pusă cap la cap încât nu are cum să nu-ţi placă. Garantez eu. Aşa că, în ciuda oricăror prejudecăţi pe care le-aţi putea avea, vă spun eu că filmul e DE VĂZUT !! :)

OBSERVAŢII

Notă IMDb: 6.5
Notă personală: 7.1
Plot: Poate că nu e foarte complex şi nici nu te pune pe gânduri odată cu sosirea deznodământului, dar te face să zâmbeşti, apoi să râzi, apoi să te întristezi puţin, apoi să plângi, eventual şi din nou să zâmbeşti. Cam ca viaţa.
Cast: Aş zice că în filmul ăsta Susan Sarandon nu a făcut cine ştie ce rol, deşi prezenţa ei e oricând binevenită întrucât insuflă un aer de profesionalism şi autenticitate oricărui film în care apare. În schimb, Jason Segel a făcut un rol de excepţie, întruchipând un bărbat a cărui candoare şi naivitate sunt şi amuzante, şi enervante, iar pe Ed Helms l-am văzut într-o lumină nouă, poate pentru că el şi Segel se completează, nu se eclipsează unul pe celălalt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu